idioter

Hmm en del är bra roliga. Vårat tåg var sent mot arboga och dom som skulle åka vidare typ 3 pers, ville att tåget skulle hållas i ca 30 minuter som vi var sena. Jag försökte förklara för denna kvinna med världens putande ankläppar att det inte gick för att då skulle 400 andra bli sena också. Det säger ju sig själv va? Att 3 stycken blir sena ist för 400 st. Hon förstod mig inte alls. Och vad ska man säga till någon som bevisligen är hjärndöd?

Sen på tillbakavägen efter Strängnäs när jag kolla biljetterna så kommer jag frm till en kvinna som påstår att hon redan visat biljett. konstigt sa jag för jag har inte kollat biljetterna här?! Hmm sa hon och kollade lite snabbt i sin väska innan hon kläckte ur sig att hon skulle köpa en biljett. Sagt och gjort och jag frågade denna kvinna varför hon sagt att hon visat biljett när hon inte ens hade en biljett. Hennes ursäkt var att hon hade åkt så många vändor idag att hon blandat ihop det. Min ursäkt är att jag vet till 100% att hon är en notorisk tjuvåkare som är väl känd uppe på våran station. Så jag tyckte det var ganska roligt att hon ens försökte.

Det är härligt att jobba på tåget=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0