BM besöket

Åhh vad det är segt att sitta jour på jobbet. Slutar kl 18 men jag ska nog smota hem när jag skrivit detta inlägg hehe.

Besöket hos barnmorskan gick jätte bra idag, alla värden såg super ut och blodtrycket var prima. Så nu hoppas jag bara att något växer där inne så blir allt ännu bättre. Fick tid för ultraljud 20 feb så det är inte alls länge dit känns det som.
Det värsta idag var nog stick i fingret det är ju riktigt avskyvärt måste jag säga. Hellre blir jag stucken i armen 10 gånger än 1 stick i fingret. Men har en känsla av att jag måste vänja mig vid det nu..*suck* Beräknad förlossning som det ser ut i dagen läge blir 24 juli så det blev uppskjutet 2 dagar från vad jag hade räknat. Sen blir det väl kanske lite mera skillnad när man vart på UL också.
Och sen frågade jag henne om barnet kunde ha 2 efternamn och det skulle gå bra. Så då behöver inte Thomas vara rädd att hans namn inte finns med=)

Thomas är för övrigt i Sthlm idag på älsvsjö mässan och kollar på MC och moppar. Kul att han får göra nå roligt ibland också. Sen har han även klarat uppköringen idag så nu är det bara teorin kvar. Skönt ska det bli när han får köra så slipper jag skjutsa han en massa och jag kan sova i bilen hehe...

Just det fick med en massa grejjer från BM som jag tänkte kolla i när jag kommer hem. Var om allt möjligt verkligen, en bok om barn och graviditet och om ultraljudet och nån annan broschyr. Så förhoppningsvis är det inget bra på TVen som distraherar mig. Men det första jag ska göra när jag kommer hem är att ge hunden mat och att gå på promenad med henne. Hon har ju vart själv några timmar nu så då brukar hon vara extra galen när man kommer hem... Älskade lilla skit hunden min.

Och min mamma är ute i namnhavet och spekulerar hon har ju inte direkt några bra förslag måste jag säga....
Lovika=vante och vad är det för jä_la namn?
Volmar som i kåldolmar vill man ha ett barn som kommer bli retat javisst varsegó
Bjarte inga kommentarer
Anund öhh say no more

ja ni förstår vad jag menar kanske...

Lite namn har man ju men det är ju så länge kvar ännu så det kommer hon hinna skifta en del. Förmodligen blir det bestämt när bebis är här så man får se vad det är för typ...

Om någon har nå fint namn på lager bring it on

Kommentarer
Postat av: maria

Haha! Vart har hon hittat dom namnen? Förstår att det inte var nått du nappade på :)

2009-01-23 @ 17:19:50
URL: http://mariaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0