åhh shit

V 38 idag. Vart tar tiden vägen!?
Nu kan det ju nästan hända när som helst. Jag har fortfarande inställningen att det är lääänge kvar. Men tiden bara rusar iväg fast jag inte gör nå särskilt om dagarna. Men nu slog tanken mig att nu är det nära. Nästan max 1 månad. Nåja det blir nog bra.
Skulle behöva packa ihop alla arbetskläder och ta dom till jobbet, men så roligt tycker jag inte att det är så jag tar det en dag när jag känner för att åka ut. Tycker det är så skönt att bara gå hemma och dra under dagarna. Jag är en riktig slappis.
Pratade med min mamma idag om min graviditet, och fast jag mått lite pyton så tycker jag ändå att den vart hyffsat enkel. Eller så har man glömt allt. Men jag har iaf inte haft några problem med foglossningar ( tackar för det ) hade ju en del sammandragningar när jag jobbade men det är väl inte så konstigt. Långa pass och stressiga dagar. Och sen nu att det har varit varmt, det har nog vart det värsta men nu är det ju svalt igen. Och sen att det är lite svårt att hitta en skön sovställning. Men vad gör det att man inte kan sova bra hela natten jag har ju hela dagen att vila på också. Och det gör jag verkligen. Så fort jag känner mig trött går jag och vilar och det kommer jag fortsätta med. Vill ju gärna ha så mycket sömn som möjligt bakom mig när det blir dags för jag gissar att det kommer gå en del energi då:-)

Sängen hit hem måste ordnas vi skulle ju ha lånat grannens, men nu ville mamma ge lillan en egen säng så det ska hon väl få göra då:-) Och sen måste dom små sakerna inhandlas, det där med blöjor och bindor och vad det nu är man behöver:-)
Så snart är jag redo för att bebisen ska komma.
Men jag är glad att jag inte gjort klart allt i förväg, gissar att tiden att vänta blir mycket längre då. Just det sen måste skötplatsen ordnas men det blir på tvättmaskinen. Får duga gott så länge.


V 36 är denna bild ifrån

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu är det nära!! :-) Gud så spännande! Den bästa dagen i ens liv! :-)



När jag läste om bindor och blöjor, så kom jag att tänka på när Sebbe skulle födas. Då fick jag och Dennis fara på affären och handla sånt, efter att vattnet hade gått. Jag trodde ju att det var flera veckor kvar, men Sebbe kom ju 12 dagar före BF. :-)



Du har en superfin gravidmage förresten! :-)

Kram på dig

2009-07-07 @ 23:54:27
URL: http://linjak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0