Helgens bravader

Ja söndag kväll och helgen är snart över:-(
Igår var jag på julbord med jobbet, det var på Pilkrog här i staden och det var okej. Sällskapet var jätte trevlig och maten var onte mer än okej. Allt smakade typ likadant. Sen åkte vi hem till Johanna och Thomas dom bakade lussebullar mumma, och sen badade grabbarna bastu och vi flickor satt och ljög. Lea var ju såklart med och hon skötte sig bra, blev lite grining där när hon var trött men hon lyckades sova i deras soffa en stund iaf.

Idag har vi vart på lite shopping. Blev lite nya bodysar och en julklänning till våran prinsessa här hemma. Sen ett nytt bilbatteri, torkarblad och motorolja kanske inte lika roligt men nödvändigt.

Sen skällde jag ut en man i 25-30 åras åldern utanför biltema, han stod och rökte precis vid dörrarna. Så jag sa att han inte får röka där och att det stör. Han sa lugnt att han inte brydde sig. Jag kontrade med att det var dåligt och att man ska få välja själv om man vill röka eller inte. Precis sa han och tog ett bloss. Men du behöver inte tvinga oss andra att röka, och det är inte så kul när man kommer med en liten och hon får all skit på sig! Han tittade på Lea som snällt satt i sin bilstol och sa -Det har du rätt i och gick en bit därifrån.
Jag vann jippi, men är satans skitless på att folk ska röka just vid dörrarna, jag skiter i om folk röker en bit bort men jag tycker det är så jävla dåligt annars!
Grejen är den att jag aldrig brukar säga åt någon, jag är ganska konflikt rädd, men när det gäller mitt barn är jag nog kapabel till vad som helst. Jag skyddar henne med allt jag har och kan om det skulle behövas.
Kärleken till ett barn går inte att beskriva och Lea är mitt allt. Jag älskar henne så otroligt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0