Lista om graviditet och förlossning

Gravditeten
Vilka var dina favoritkläder? : Leggins och linne
Vad var din/dina favoriträtter? : Minimorötter och inge speciellt
Vad var dina/din favoritdryck? : Vatten och Pepsi ( den smakade annorlunda under graviditeten )
Vad tyckte du inte om? : inget som jag inte gillar annars
Var det någon favoriträtt som ändrades? : nej
Vad var du mest sugen på? : tvättmedel och sköljmedel, var tvungen att lukta på det flera gånger om dagen och jag ville äta av det och smaka, men hjärnan sa STOPP
Hade du halsbränna? : Ja
Hade du foglossning? : Nej
Hade du sammandragningar? : Ja som satan
Mådde du illa? : Ja till v 34
Vilken sovställning var bäst? :
Sidan
När var din BF dag? : 27 juli
Gick du över tiden? : Ja 14 dagar
Hur mycket gick du upp i vikt? : 9 kg
Hade du mycket vätska i kroppen? : Jo en del
Hur var ditt psyke? : Mkt bra
Gnällde/klagade du? : Lite lagomt
Vad trodde du det var för kön? : pojke i början
Visste du vad det var för kön? : Ja, var på Tittut i Sthlm och gjorde ett könsultra:-)
Hur låg ditt SF mått? : Enligt kurvan
Var du rädd för något? : nej
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : Tänkte at det blir som det blir hade inga större planer utan ta allt som det kommer
Hur ser du på graviditeten idag? : Mysigt saknar det

Förlossningen
När började din förlossning? : Kvällen 9 augusti
Hur började den? : Värkar hemma i soffan under kvällen, Thomas sov och mamma som var nere och hälsade på sov också. Sen kom mamma upp en sväng och hittade mig kvidande i soffa:-)
När åkte du/ni in till förlossningen? : kl 6
Varför? : Då hade jag ont ont ont
Vem/vilka åkte du in med? : Thomas
Fick du/ni åka hem igen? : nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Mälarsjukhuset
Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 2 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : inget jag fick smärtstillande och igångsättnings preparat, Thomas åkte och åt lunch lite snabbt och när han kom tillbaka blev vi förberedda på operation.
Vilka/vilken var med under förlossningen? : Thomas och alla läkare och alla andra var nog 9 st
Tog du nått smärtstillande? : Ja blev ju tvungen, inte så skönt att bli uppsprättad annars. Spinal tror jag det var
Grät du? : Inte under snittet men när jag fick veta att vi skulle snitta, då blev jag livrädd och jätte ledsen
Vad tyckte du var jobbigast? : förutom att det blev snitt var det nog att bedövningen tog fel och bedövade mig upp till halsen, jag tappade andan ett tag och höll på att kräkas.
Var du rädd för något? : Att Lea inte skulle leva
Hur lång tid tog det? : Fick veta strax efter 11 att det blir snitt och 13.06 är hon ute
Hur ser du på förlossningen idag? : Jätte blandat.... 

Barnet 
Vad blev det för kön?: Flicka
Hur mycket vägde barnet? : 4185 g
Hur lång var barnet? : 54 cm
Vad var huvudomfången? : 36
Hur mådde barnet? : Hon mådde bra<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0