Sjuklingar

Vi är alla lite krassliga här hemma nu. Men mest synd är det om Lea hon är lite snorig och hostar och nyser. Det är nog inte så illa hon har ingen feber men jag tycker såå synd om henne. Tur iaf att hon är sitt vanliga glada jag:-)
Nu är det 3dje kvällen i rad vi lägger henne ensam i sängen, förut har vi fått vagga henne i bilstolen. Men så provad vi och det har aldrig fungerat tidigare men nu gick det hur bra som helst. Det tar ju en stund innan hon somnar för natten, vi lägger henne runt 20 och sen sover hon och vaknar till, men då är det bara att ge henne tutten så blir hon tyst och somnar om.
Känns så skönt att kunna sitta uppe med Thomas och prata och mysa utan att behöva gunga henne och sätta all fokus där. För under dagarna är det ju bara hon som gäller:-)
Och man får ju gjort lite saker på kvällen nu också. Som igår klippte jag Tova och badade henne, umgås med T och sen när han går till kojs kan jag göra vad jag vill nästan:-) Iaf här hemma, jag drar ju inte ut precis. Har inte kunnat slita mig från min sessa ännu, det mesta jag vart ifrån henne är nog 1 timme. Så jag har svårt att förstå dom som drar ut och festar när barnen är så små. Känner att det är ganska långt bort ännu. Och jag tror jag hade kännt samma sak även om jag inte hade ammat. Jag vill vara så mycket som möjligt med mitt barn och hon sover ju med mig också. Hon skulle säkert kunna sova i sin säng men jag är inte redo att släppa henne dit än. Och jag vet att jag knyter väldigt starka band till henne och att jag säkert får ångra mig sen när hon blir större och kanske vill sova med mig då också, men det får ja ta.

Annars längtar vi till julen hur mycket som helst för då får vi äntligen åka uppåt landet. Jag börjar ha sån sjuk hemlängtan och det har Thomas också. Jag hoppas att vi kan flytta upp en vacker dag. Nu när man fått barn så saknar man alla ännu mera, man saknar att kunna få lite hjälp vi blir ju helt låsta när vi bor här. Inte för att jag hade lämnat bort henne riktigt än men när hon börjar äta lite annat. Då hade det vart mysigt om man hade kunnat gå på bio eller vad som helst.

Nu ska jag spela lite Betapet och hoppas på att bli trött i ögonen så jag kan sova snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0