Jaaha

Undra om man skulle börja blogga igen.. Jag gör ett nytt försök idag iaf.
Det har hänt ganska mkt under denna sommare egentligen, eller mest nu mot hösten.

Jag började med att söka jobb på SJ mest för skojjs skull. 3 dagar efter att jag skickat in en ansökan ringde dom och ville att jag skaulle komma på en rekryteringsdag. Så ca 2 veckor efter min skoj ansökan åkte jag ner till Sthlm på 3 st intervjuer och ett prov för SJ då. Jag tyckte inte det gick nå vidare. Dom skulle höra av sig efter ca 4 veckor. Men det hann gå 1eller 2 dagar så ringde dom igen. Då skulle jag på en hälsoundersökning det var då steg 3 i rekryterings processen. Och det gick ju bra eftersom jag inte missbrukar droger eller dylikt. Så det blev att jag fick jobb.

Då var det ju den stora problem biten. Inte fasiken vågar eller vill jag flytta iväg 100 mil ensam och bo någonstans där jag inte känner 1 kotte typ.

Men då har jag ju träffat Thomas i sommar. Så jag frågade om han inte var sugen att haka på. Jo om jag skulle flytta till Eskilstuna skulle han kunna tänka sig att följa. Och av alla orter jag hade sökt så fick jag E-tuna=)
Så då fick han stå sitt kast att han lovat att flytta me.
1 december blir det alltså flytt ner. Och vi har fått en 3a på 83 kvm. Med 2 badrum och 2 balkonger. Nära tågstationen som kommer vara mitt jobb=) Nice

Bara 5 veckor utbildning i Sthlm först då. Inte så roligt kanske men det är ju för ett kort tag.

Nu vill jag ju att nån ska ta min lägenhet så fort som möjligt så jag slipper dubbla hyror. Då blir det ett stort hål i ekonomin. Nåja det blir nog bra. Det brukar ju räta upp sig efter ett tag.

Så snart blir jag och Thomas boende i södra Sverige tillsammans. Känns lite galet, men spännande. Visst att allt går lite fort men va fan vi vill det här båda två så det känns lugnt.

tråkigt bara att han åkt till Kiruna igen, och återkommer torsdag kväll. Hela förra veckan saknade jag honom äckligt mkt. Och helgen har ju bara rusat iväg. Men men thats life och helgerna kommer alltid att gå lika fort.

Me<3 TA

Jag känner mig fan lycklig nu!

Hoppas bara att jag kommer ihåg att blogga vidare nu också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0