Pitbull

På ett x2000 på väg mot malmö.

En gammal dam sitter i hundkupen med sin lilla pudel.
Det kommer in en ägare med sin pitbull hund, de sitter mitt emot den gamla damen och hennes lilla hund.
Helt plötsligt går pitbullen till attack mot den lilla hjälplösa pudeln. Den försöker gömma sig under sätet men allt går så fort. Det blir blodigt.
Den gamla damen får fram sin hund, den är helt livlös och magen är sönderbiten och inälvorna ramlar ut. Den lilla hunden låg på mage för att visa att den var snäll.
Den gamla får sitta i tågpersonalens tjänste kupe med sin döda lilla pudel. Polisen tillkallas men hinner inte dit till nästa stopp.
Damen kliver av tåget gråtandes med sin lilla hund i en kasse. Det blev inte alls den resa hon räknat med.

Ska det vara så här?
Jag som hundägare blir ju så upprörd. När jag skriver detta rullar tårarna ner.
Har skickat ett mejl till min arbetsledare, ett förslag om att alla "kamphundar" som ska resa med tåg ska bära munkorg. Ev alla hundar så att det blir konsekvent.
Tycker det är för jävligt att en ägare inte känner och har uppfostrat sin hund. Speciellt när man har en hund med ett hårt psyke.


Den kan vara elak likaväl som den kan vara världens goaste.

Men varför chansa. På med munkorg för att vara riktigt säker. Sen på ett tåg kan det bli en ovan miljö som gör hunden nervös. Och nervösa osäkra hundar är inte bra.

Men nu ska jag inte dra alla över en kant. med rätt ägare är det fantastiska hundar precis som alla andra. Och det har vart mycket skriverier. Och det påverkar nog många och om vad man tycker om rasen.
Det skulle finnas lämplighets prover innan man får köpa hund och det gäller alla raser.

Alla dåliga hundägare borde få sig runt skallen! Fy fan

Lämna gärna era åsikter.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-05-21 @ 16:42:45
URL: http://wlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0