Suck

Usch jag hade en ganska obehaglig resa till Sthlm nu. I strängnäs kommer det på 2 stycken utländska män ( i sista sekund) Dom påstod att pressbyrån var stängd, undrar för det första hur fan dom kunde veta det när dom kom springandes från andra hållet?
Sen har dom inga pengar, men den ena är sjuk och dom ska till sjukhus. Hmm Eskilstuna är ju ca 8 mil närmare än Sthlm så varför åka dit? Och sen en till sak vem fan har en tid på sjukhus kl 21 på kvällen? Jag står där och diskuterar lite, då den ena börjar ta på min arm. Då går jag in i min tjänstekupé och ringer bak min kollega. När han kommer dit så förstår dom iaf att dom ska betala. Dom har bara pengar att åka till Södertälje. Sen väl framma i södertälje har dom dragit fram en bunt med pengar. Hmm konstigt att dom hade pengar då och inte tidigare. Dom får iaf lämna tåget, varpå den ena börjar skrika som ett skållat ollon och vifta och ha sig. Vi stänger dörrarna, dom går iväg och sen vi avgång stänger vi sista dörren och drar.

Det är kul när sånt här händer NOT varför kan inte människor göra rätt för sig på en gång? Och ibland är man väldigt utsatt som liten tjej. Det gäller att ha en knippe civilkurage och sunt förnuft och inte ge sig in i något som blir hotfullt.
Men ibland händer det att man blir så jävla arg bara.

Snart ( 1 timme) börjar jag åka hemåt. Längtar hem efter våran varma säng och underbart tryggt boende

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0