Argbiggan

Jobbar och sliter har ännu ett 12 timmars pass. Fick bråka lite på morgonen med en resenär som tyckte att radioprogrammen var för dåliga. Det var tydligen same och norrbottens radio nyheter eller vad han nu sa. Och han tyckte att vi var minsann i Sörmland och då skulle man lyssna på sörmländsk radio. Jag gav honom en utskällning av dess lika att han var en diskriminerade typ och att bara för att vi befinner oss i sörmland är inte alla på tåget sörlänningar som honom. Och att jag var minsann norrlänning och var mycket intresserad av att veta vad som händer i mina trakter och att jag förmodligen inte är den ända. Han blev tyst och mållös efter mitt utlägg och kvinnan mittemot honom fnittra och log ett fett smile åt mig=) Hon kanske var norrlänning hon också.
Jag kan konstatera att mitt humör och att min stubin inte är vad det brukar vara. Jag har numera ett ganska kort tålamod och exploderar ganska lätt. Det är bra då får våra stygga resenärer veta hut och lära sig hur man beter sig minsann.
Jag skyller allt detta på att jag är gravid. Men det är bra. Annars är jag alldeles för snäll haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0