Lea 9 veckor

Nu har det vart riktigt dåligt med uppdatering här må jag säga. Nu är vi nere i Eskilstuna igen från nästan 3 veckor uppe i Boden. Och det har vart stressiga 3 veckor, det har blivit många besök till höger och vänster och man har knappt haft en lugn stund. Hann inte träffa alla som jag hade tänkt och vissa träffade jag flera gånger. Jag och mamma hann knappt umgås vi hade ju tänkt oss en massa sköna promenader men hann inte alls med så många som vi hade planerat.
Men jag har iaf fått in lite bättre rutiner med Lea, hon brukar sova ca 4 timmar nu på dagen och det är super skönt, då hinner jag göra lite saker själv, och det uppskattar jag väldans mycket.

Och idag har vi varit på BVC och Lea väger nu 6300 gram och är 60.5 lång, jag verkar fortfaranda ha tillräckligt med mat åt henne:-) Hon ligger över kurvan men följer sin egen iaf och det är ju super, jag känner mig inte ett dugg orolig och det är nog därför det går bra också. Idag blir hon 9 veckor och tiden riktigt rusar iväg. Men jag försöker ta tillvara på varje sekund:-)

Annars är det bra med allt, det bästa som hänt om jag ser till mig själv är att mina bästa jeans ( dom som satt bäst förut) är alldeles för stora dom hänger i både rumpa och lår:-) Har gått ner ca 16 kg efter förlossningen och jag gick upp 9 kg under graviditeten, så det är riktigt kanon bra, men jag har fortfarande för mycket kvar haha. Men det blir som det blir, det är ju inte jag själv som är i fokus just nu, vissa dagar kommer man inte ens ihåg att borsta håret och halva dagen kan gå innan man kommer på att borsta tänderna. Så livet som småbarns förälder är inte min egen tid precis men oj vad jag är glad och njuter av att få ha min lilla Lea med mig varje dag:-)
Hon är det bästa som finns.
Och dom där små skratten och leendena man får gör att man smälter och blir helt tårögd. Det går inte att beskriva känslan, men alla med egna barn och ni som ska ha kommer ju att uppleva denna känsla som går som en varm ilning genom hela kroppen. Men känner sig så stolt och lycklig att få ha detta barn hos sig.

Kärleken till ens barn är det största man kan uppleva




Lea kollar körslaget med sin mormor:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0