Vackert väder

Här är det vackert väder soligt och fint och inte mer än -11. Jag har ändå ingen lust att gå ut. Jag har blivit en husmus och nästintill apatisk.
Jag har mens värk också fy usch. Det är så skönt när man är gravid att man slipper mensen. Tyvärr fick jag tillbaka den redan 3 månader efter förlossningen och den verkar vara regelbunden också.

Mamma ska ju komma ner snart och hjälpa till att rensa och röja och umgås:-) Sen ska hon vara barnvakt en kväll också. Det är en av sakerna som gör att man vill flytta hem igen, här har vi ingen som kan hjälpa till med Lea och det är ju sjukt att mamma ska beöva åka 100 mil för att kunna hjälpa till.
Har pratat med hemverket idag och det verkar fungera bra må jag säga. Så snart är det bara att hålla tummarna.

Sen är jag sjukt sugen på att åka till Ullared och det blir kanske att vi gör så när mamma kommer, beror på hur det ser ut i ekonomin. Tror jag kan ha strulat till det med försäkringskassan tyvärr. Men allt är så jävla luddigt och obegripligt ibaland så man blir inte kolk på vad som händer. Så det återstår att se om det kommer några pengar denna månad. Annars blir jag galen minsann.

Nåja nu ska jag sitta och längta hem och njuta av att Lea sover en stund.

Kommentarer
Postat av: vigan

synd att det alltid är så kallt när det är vackert ute. fast -11 är ju ingenting, vi har ju -32 :D. hoppas att ni tar er upp väldigt snart!

2010-01-07 @ 22:21:29
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Therese

Jättekul att ni flyttar hem igen! Då kan vi kanske ses lite oftare. Saknar er allihopa! Kram <3

2010-01-08 @ 17:33:20
URL: http://www.arcticpaws.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0